torsdag 18. februar 2010

En god tjener er en stumtjener

Humoren er ikke helt på topp etter en lang dag, men men...

Da jeg vokste opp hadde vi en flott stumtjener i storgangen hjemme på gården. Egentlig syntes jeg den var kjempe skummel der den stod i en kald og ganske mørk gang, med masse jakker på seg.
Når vi bestemte oss for å droppe skyvedørsgardroben i hallen, måtte vi finne et alternativ til hva vi skulle tilby våre gjester å henge klærne sine på. Hallen vår inneholder gamle arvemøbler i mørkt treverk og for å ikke bryte for mye med stilen ellers i rommet måtte vi komme på noe lurt. Det var da jeg kom på den vakre stumtjeneren mine foreldre hadde stående. Ikke verst å gå fra skummel til vakker på ca 20 år. Se på de vakre detaljene....

Jeg spurte mine foreldre om de skulle bruke den og hintet litt om at hvis de ikke skulle det ønsket vi oss den til å ha i hallen. Så sagt som gjort.... den dagen vi inviterte til innflytningsmiddag med familene våre kom mine foreldre med en kjempe flott gave til oss, nemlig den gamle stumtjeneren. Stumtjeneren har gjort sin tjeneste i familien i ca 150 år og nå er den vår. Den passet perfekt inn i hallen vår og jeg virkelig elsker den der den står....

Vi er så heldig som finn den av mine foreldre.
Tusen, tusen takk, mamma og pappa

Ingen kommentarer: