søndag 29. april 2012

For en nydelig dag

I dag har vi hatt en fantastisk fin dag. Solen har varmet oss fra en knall blå himmel.
Har vært den perfekte jobbe-ute-dagen.
Man får jo så motivasjon av slikt vær, noe som gjør at man får unna masse jobbing. 

Med andre ord blir det noen hagebilder på bloggen i dag. 

Mannens innsats i helgen er ikke så dokumentert som mine, men han har vært kjempe flink. Han har fått ryddet unna en del byggerester ved garasjen, kuttet ned en del kvist og kvast i skråningen rundt huset, skåret ned noen trær (endelig fått brukt den nye motorsagen sin) og gjødslet plenen, med ikke mindre enn 40 kg kunstgjødsel. Jaja da vet jeg hvor jeg finner han hen i sommer. 

Slik så huset vårt ut i ettermiddag.


Blomsterbedet er luket og fått litt påfyll med jord. 


Noen av plantene har vokst seg ganske store allerede. 


Buksboms hekken rundt uteområdene våre har fått ny bark og ser nå så lekre ut.


Foran huset har det også blitt luket og lagt på ny bark for sesongen.



Her ser man godt hvordan bladliljene har kommet opp av jorden.
Dette har skjedd de siste dagene, så regnet var ikke bare dumt. 


Også må jeg jo vise den fine bollen med blomster som barna hadde ordnet til mor. 
Stemorsblomstene vi hadde i fjor har forplantet seg helt selv i grusen ved kjøkkeninngangen. Disse er nå "luket" vekk av ungene og har heller blitt en flott dekorasjon på bordet ute i hagen. Er jo så koselig med slike små overraskelser fra barna. Det er en favoritt ting det!


I tillegg har vi fått planlagt en del ting fremover... er jo så moro med planlegging. 
Er vel ikke sikker på om mannen er like enig, men jeg synes i alle fall det. 

Har du fått gjort noe i hagen din i helgen?

7 kommentarer:

Villaveien nr 1 sa...

Hei hei så koselig i din hage. Utrolig flott var det.

Så deilig å jobbe i hagen i dette fine været. Ja jeg har vært i hagen til kjæresten min og plantet litt og. Og så har jeg gått meg en søndagstur som du kan se på min blogg idag.

Så koselig å titte innom deg.

Ha en fin kveld videre.

Beste hilsen Margareth

Ingrid Louise sa...

God kveld!!
Dere har jo bare en helt nydelig hage,kan tenke meg det er deilig å være ute og jobbe der!!
Her startet jo dagen med maling av kjøkken,og mannen ble fornøyd han(blir stort sett det ;-))Viste han innlegget på bloggen først,og han mener at jeg har altfor mye innestengt energi!! Hihi
Så var det ut å begynne å male hage-møbler som viser seg å være en meget langtekkelig jobb...målet får bli å bli ferdig til 17 mai!! ;-)
Riktig god søndagskveld til deg,klm ingrid l

Unknown sa...

Så flotte bilder du viser, herlig med slike nydelige dager. Gir ekstra energi, noe jeg trenger i disse helehusetryddedager! Kjedelig, men skal bli deilig når det er gjort

Ønsker deg en flott ny uke

Klemmer

Mona Christin sa...

Hei Eva.

Har ikke ordnet i hagen. Vi må nemlig drenere og da blir den til en slagmark uansett. Men etterpå blir den vel fin igjen... Håper jeg.

Vi var i Askim på søndag. Håndballkamp for 10 åringen. Men for noen svingete veier det er innover der. Rene karusellen...

Veldig fint hos dere. Liker så godt huset deres.

Vi blogges.

Klem Mona C

-Kamilla- sa...

Nydelig hage!! Her ligger hagen under x antall cm snø, har prøvd å overtale gubben til å frese plenen ;0) Han var ikke så veldig lysten i utgangspunktet, men jeg krysser fingrene og håper han gjør det :0)
Gleder meg til å pusle litt i hagen, og gleeeder meg til flotte varme dager!!
*Klem*
-Kamilla-

Jijji sa...

Flinke dere har vært!Har jo bare vært så bra vær i helgen -perfekt for å få gjort litt i hagen. Her har helgen stort sett gått med til dugnad i velforeningen og bursdagsforberedelser.

Fin hage du har! Blir sikkert knallbra å tilbringe sommeren der.

Ønsker deg en ny og herlig uke!

Klem fra Jijji

Fabelaktig sa...

Så koselig dere har det i hagen :)

Ønsker deg en herlig start på uken!
Jeg har ligget med feberfantasier, håper jeg snart blir frisk for å være dårlig er noe av det verste jeg vet.

Klemklem