mandag 27. juni 2011

Uteplassen er ferdig i denne omgang...
Vi har fått satt på plass utemøblene igjen og jeg har fått pyntet opp litt. Det gjenstår enda litt småtteri, men slik er det vel alltid. Resten får man ta litt om litt, når man finner de rette tingene man ønsker seg.

Har hengt opp sånne tynne trågardiner fra ikea på hver side, det gjør at sitteplassen bli så mye lunere og mye koseligere. Har i tillegg fått opp de fine lampene vi fikk til bryllupet vårt for snart 2 år siden.



Inne i kroken foran den ene utehøytalener har jeg hengt fire hjerter av kvist.
En koselig og romantisk detalj synes jeg.
Hjerter betyr mye for meg... jeg er veldig glad i det.

Her ser man "inn" på uteplassen. Til venstre har og i hjørnet har jeg gamle staur fra gården jeg kommer fra. Litt usikker på om jeg bare skal la de være slik til pynt eller om jeg skal gjøre noe mer ut av de. Får fundere litt på det. Der det runde bordet står skal vi lage et "utebenk" til vaffelsteking, avlastning osv. Har tenkt å sette hjul på det slik at vi kan flytte det bort til grillen ved behov.
Tror det kan bli veldig stilig når det blir ferdig.

Nå håper jeg bare værgudene lar oss nyte uteplassen vår i sommer!


 

3 kommentarer:

Heidi sa...

Kjempefin uteplass dere har fått. Kan jeg spørre om hvorfor dere har valgt å ta opp steinene og legge plank på uteplassen i steden for?

(Hilsen oss som akkurat er ferdige med å legge stein på uteplassen, hi, hi)

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Takk, Heidi.
Kan jeg selvfølgelig svare på.
Det var flere årsaker egentlig, noe av problemet var greneringen, det var så godt pakket under stein at vannet ble liggende oppå. Noe som resulterte i svømmebasseng ved mye nedbør. En annen er at vi synes uteplassen blir mer lun og koselig med plank, samt at nesten alle som har sett den har kommentert at den ser større ut. I tillegg har jeg en mann som er redd for å bli arbeidsløs, så da er jo vedlikehold en fin ting å legge på "to do" listen.

Jeg synes absolutt steinlagte uteplasser er kjempe lekkert, men tror det passer best med plank til vårt hus. Mine foreldre har lagt stein og det ble rålekkert.

Jeanette sa...

Hei hei!

1000 takk for hyggelig hilsen på bloggen min! må bare si at dere har ett flott hus og en enda flottere hytta! Der hadde jeg likt meg!

klem klem