lørdag 11. juni 2011

Pinsehelgen er her og den blir nok ikke akkurat avslappende her i huset nei. Tidligere i ettermiddag kom nemlig gartneren med ...  masse hekkeplanter. Valget falt på Thuja Smaragd. Ikke akkurat første valget, men et billig og hurtigvoksende alternativ. Spesielt når man ønsker å dekke for innsyn.


Grøfta er jo grav tidligere, ved hjelp av min snille bror. Så i morgen skal familien ut av huset og i arbeid ja. Gleder meg veldig til å få opp hekken. Blir brått litt mindre innsyn til/fra naboen  når den er oppe.

I tillegg har et Sag og Høvleri vært her og levert materiallene til det nye gulvet på plattingen vår. Vi la belegningstein for 2 år siden men er ikke fornøyd med det... så nå skal vi bytte over til treplatting.


Som dere ser er det ikke akkurat vakkert der ute.. Ikke det at vi er ferdig med å gjøre det vi skal, men jeg har satt noen prosjekter på vent i påvente av nytt gulv.  Vi ble nødt til å flytte søylen som du ser på bilde, noe som gjorde at det ble "hull" i plattingen. Ikke enkelt å få ned noe i det hullet uten å måtte ta opp store flater. Dessuten er det alt for dårlig drenering der, slik at når det er veldig mye regn, får vi nesten badebasseng. Men noen erfaringer rikere blir man når man skal gjøre alt selv.


Med nytt gulv vil det bli mindre problemmer med vann i alle fall. Mannen er en rastløs fyr så han synes det er kjekt med prosjekter, så vedlikeholdet vil gå greit. Det jeg gleder meg mest til er å få ordnet en liten benk der hvor det runde bordet står. Skal være til avlastning, oppbevaring og til enkelt matlaging, som vaffelsteking osv. Dessuten skal jeg teste ut noen planer jeg har, men vil se om jeg synes det blir noe fint før jeg evt gjennomfører de og viser de frem.

3 kommentarer:

fredagsmasker sa...

Dere har nok å gjøre i helgen ja. Men så flott det blir!

Unknown sa...

De buskene er supre. Vokser fort, er ok å se på og krever lite vedlikehold. Vi har nettopp plantet 40 stk, brukte en kveld ;o)

Kos dere med hagejobbing og fin pinsehelg!


Klem til deg:o)

Karen sa...

SÅ flinke dere er! Effektive! :)