mandag 23. januar 2012

Huset vårt del 1 - Eksteriør

Jeg har stadig fått spørsmål om huset vårt og siden jeg fikk et nytt i dag, så lager jeg et innlegg om huset vårt.

Huset heter Brekkestø og er et hus fra Block Watne. 
I katalogen og på deres hjemmesider er huset presentert slik:
bildene er lånt fra siden til Block Watne



Vi har gjort noen utvendige endringer på huset i forhold til det som er standard. Vi har droppet den inngangen på siden og heller laget et tilbygg på hele kortveggen. Vi har i tillegg valgt å lage et takoverbygg over hovedinngangen. Disse endringene han dere se på våre tegninger og bilder av huset. Tegningene er ikke helt bra, for dette var noe jeg selv ordnet i paint i forbindelse med byggesøknaden på tilbygget. 


Huset slik det ser ut i virkeligheten




Huset med de endringene vi har gjort med huset er det på ca 250 kvm. 
Vi er kjempe fornøyde med endringene vi har gjort ute. Tilbygget har gitt oss en koselig utekrok under tak, samt en veldig praktisk "kjøkkeninngang" som vi bruker til hverdags. Utbygget over hovedinngangen gjør også huset mye koseligere synes vi. I tillegg så har vi også andre lister rundt vinduene enn det Block Watne leverer på husene sine. De har flate lister med pynteklosser, mens vi har 1200 mm brede profilerte lister isteden.






9 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Kjempefint hus!!
Liker veldig godt fronten og inngangspartiet,og utekroken!!
Kan tenke meg at dere koser dere her!!
klm ingrid l

Unknown sa...

Nice house
hugs
Mari

Størstepia sa...

Vi har et vennepar med Brekkestø hus, men de har ikke det utbygget foran. Det var kjempefint!!
Drev og så på tomter som BW eide for noen år siden, og Brekkestø var et av alternativene våre, liker det kjempegodt!
Dere har det kjempefint!
Så deilig med stor gårdsplass også!
Ha en super mandagskveld!
Klem

Drøm sa...

Kjempefint hus;) Klem Julie

Nina sa...

Likte husmodellen veldig godt ;). Dette blir bra.

Tusen, tusen takk for koselig kommentar på rableriene mine. Det er kommentarer jeg får når jeg ender opp med å vrenge sjela mi som varmer aller mest og som jeg gjemmer et spesielt sted i hjertet. Støtte og oppmuntring - fra ganske ukjente mennesker. Blir ydmyk. Stor klem

Liza sa...

Flott hus:)
Skulle ønske vi hadde vært smarte å bygget, vi kjøpte
oppussingsprosjekt:(
Klem
Liza

Unknown sa...

Huset deres er sååå FINT! Akkurat et sånt jeg drømmer om ;-) Meen det får bli med drømmen...fortsette med vårt oppussings prosjekt ;-)

Klem Ellen

Karen sa...

Veldig fint hus. Godt med god plass. :-)

Anette sa...

Kjempe flott hus:):)