fredag 20. januar 2012

titt tei

borte borte titt tei... Nei da vi er jo litt eldre enn det.

Men føler at det har vært litt slik etter å ha vært borte så lenge nå. Noen ganger skjer det så mye at man ikke klarer å få tid til alt. Men nå er jeg i alle fall litt mer tilbake igjen.

I dag har jeg vært innom Kremmerhuset og de hadde jo fått inn så mye fint.
Jeg måtte ha med meg et lite skilt hjem. Dette skiltet har nå fått plass i hallen hjemme. Det passer perfekt inn i hjemmet vårt for klere påstår at familien vår er gal og at det er et galehus jos oss.


I vinduet på kjøkkenet står det et flott gammelt norges glass.
Et ganske vanlig innslag i norske blogger. I akkurat dette glasset står det noen gamle sølv gafler.
Heller ikke noe uvanlig fenomen hos mange bloggere.


Jeg kom plutselig på at jeg hadde en del gammelt sølvtøy som jeg ikke hadde sett etter flyttingen for snart 3 år siden, men så kom jeg plutselig på hvor det lå... Selvfølgelig måtte det jo da få lov til å komme frem fra sitt mørke hjemmested... uten at jeg skal si hvor det var... litt flaut nemlig.
Men det som jeg synes er så fint og spesielt med mine vakre gafler er at dette er en bryllupsgave til min bestefars onkel. De har gravert datoen 24.11.1921 og på fremsiden en stor flott N for etternavnet. Som dere ser er de ikke pusset eller noe, men det er jo nettopp det som er noe av sjarmen...
å vise at de er gamle og blitt litt svarte i sølvet. Gaflene er jo bare så vakre!


Fant også frem noen andre flotte god biter fra gamledager som lå gjemt på samme sted.
Disse skal jeg vise dere en annen dag.

Har du noen "glemte" skatter gjemt i huset et sted ???

10 kommentarer:

Ingrid Louise sa...

Hei og hopp!!
Stilig skilt!! (Hadde passet hos oss og det!!) ;-)
Og nydelig gammelt bestikk,utrolig fint å pynte med.
Jeg arvet en del gamle,små skatter av oldemoren min for 16 år siden...men det ligger nok godt bevart på loftet,kanskje jeg må på skattejakt?! ;-)
Klm ingrid l

Anonym sa...

Ingen glemte skatter her :( Alle mine skatter er så godt som nyinnkjøpt ;)

Unknown sa...

KOselig:) Jeg har også gammelt sølvtøy og loppisbestikk i Norgesglass. Kun til pynt selvfølgelig, hihi;)

Ha en fin helg!

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

Det synes jeg du skal gjøre ja.... Kanskje du finner noe fint

Størstepia sa...

Kjøpte det skiltet idag jeg også;)!
I tillegg til masse annet. Blir alltid fattig av å gå inn på Kremmerhuset...
Henger i gangen hos oss, tihi..
Ønsker deg en flott helg!
Klem fra størstepia

Jeanette sa...

alltid herlig når det dukker opp gamle skatter:-)flott bestikk!

Duse Pasteller sa...

Tusen takk for veldig koselig kommentar hos meg!
Det varmer♥
Klemt til deg:)

De små øyeblikk sa...

God KvELD:)

Så kjekt at du fant de flotte gafflene :) Og nå gleder jeg meg til å se det andre du fant og har tenkt å vise oss..

Ha en fortsatt fin lørdagskveld

-Klem Kjersti-

Villa Wikan sa...

Hehe, nå MÅ du si hvor det lå gjemt! Kan ikke si noe halv morsomt på A og flire hysterisk av B, sånn helt for deg selv ;-)
Kjempe koselig med bestikk i norgesglass. Har ikke sett det før jeg =)
Skatter ja.. regner med jeg kommer til å finne mye jeg ikke viste hadde når vi skal hente flyttelass fra farmor.. Det har nemlig stått der i 1,5 år nå! =)
Ha en fin søndag =))
Klem Linn

Livets drøm/Eva Elisabeth sa...

okey skal avsløre i neste innlegg hvor jeg fant det hen....


Villa Wikan, du har jo rene julekvelden foran deg med å gå igjennom alle de eksene.