tirsdag 10. januar 2012

Vårt drømmebryllup

Maia med bloggen {fabelaktig} har en utfordring gående, vis meg ditt drømmebryllup.  Vi giftet oss for 2,5 år siden og hadde virkelig et drømmebryllup, derfor vil jeg vise noen bilder fra det.

Bryllupet ble arrangert i Eidsberg Kirke


Transportmiddelet for et gårdsbryllup var selvfølgelig hest og vogn.


Bryllpet ble holdt hjemme på gården som er midt barndomshjem. Vi hadde satt opp et stort partytelt på 180 kvm, pyntet med bjørke trær, hjertekranser i taket og på stativer. Bordene var pyntet med lillaløper som var gjennomgangstema i bryllupet vårt, sammen med hvite gerbraer og husfreder i stetteglass.  Det var veldig enkelt og vakkert synes jeg.
Her er det lykkelige brudeparet utenfor teltet i hagen...

Jeg hadde en nydelig brudebukett, sydd rose... fantastisk fornøyd med det valget.
Kjolen er fra Lilly, et dansk merke som har mange nydelige kjoler til en veldig fin pris.


Bryllupskaken var en fem etasjes kake med hvit marsipan og lille roser. På den nederset er hjertene som gikk igjen på alt av trykksaker og på den midteste kaken er det tekst med navnene våre og dato.
Var veldig spent på resultatet etter å ha tegnet og forklart for konditoren hvordan jeg ønsket det.


Selvfølgelig hadde vi to nydelieg brudebarn.... min kjære sønn var brudesvenn og hans jenvaldrene venninne, og datter av min venninne, var brudepike. Så flotte barn og så flinke.


Til slott en lykkelig og litt varm brud. Det var ca 28 varmegrader denne dagen.
I bakgrunnen ser dere en gammel høyvogn med halmballer i. Her ble det servert litt mat mens vi var hos fotografen. En koselig vri for å få enda mer bonderomantikk inn i bryllupet vårt.


Det var en titt av mitt og mannens drømmebryllup i 2009.

Må vise dere den lille runaway bride hendelsen også da....
Hva gjør man når den flotte sønnen kommer midt under middagen og trenger hjelp for å gå på do... jo da tar man kjolen oppunder livet og løper avgårde på høyhæler.... Det gikk bra med begge, både han som måtte på do og hun som løp med livet som innsats
Ekstra morsom bildeserie som fotografen vår fikk fanget opp.




2 kommentarer:

Fabelaktig sa...

Herlighet! Jeg får gåshud! For ett vakkert bryllup! Du var en nydelig brud og den buketten! Det er jo sånn jeg vil ha! LOVE LOVE LOVE!

Fabelaktig artig at du deltar på utfordringen min :)

Ønsker deg en fabelaktig tirsdagskveld. Her skal jeg pakke meg godt under pleddet og jage vekk basiluskene som prøver å ta over kroppen min.

Klem fra meg!
Nala logrer og vil nusse

Barbros lille verden sa...

Så koselig bryllup!
Nydelig brud med vakker bukett :)
God helg!
Klem fra Barbro